Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

fredag 8 oktober 2010

30 färgglada kort till barnen!

Jag har nu varit riktigt sjuk de senaste dagarna och för att tänka på annat så började jag med de 30 korten jag lovat att göra till Mio´s avdelning på dagis.
Som jag tidigare nämnt så har inte personalen själv tid att göra födelsedags-kort till barnen och det tycker jag de ska få, det är ju faktiskt den mest speciella dagen på hela året, så då erbjöd jag mig att göra dessa snäll som jag är! ;)
Samtidigt så fick jag ju chans att öva mig på min cricut-maskin! :)
Men det var roligt att få göra så färgglada kort och även om jag var sjuk opch det blev tungt emellanåt att hålla reda på alla bitarna så tänkte jag på hur glada barnen kommer vara när de står där och ska välja just SITT kort med sina favoritfärger eller djur, för inget kort är likadant som nån annan, utan det kortet som h*n väljer har bara h*n! :)
Då gick det bra att arbeta en stund till och nu är de färdiga:



Visst blev de fina? Älskar create a critter! :)

Så idag fick jag frågan om jag kan vara med och hjälpa till på dagis när de börjar jul-pysslandet och självklart ville jag det! Som sagt, allt för barnen! :)

6 kommentarer:

  1. bra jobbat mia! SUPERKULIGA! :D:D KRAMAR FRÅN SILJALINEEEE

    SvaraRadera
  2. Härliga, glada kort som barnen kommer att bli jätteglada för!

    SvaraRadera
  3. Verkligen superfina kort! Så himlans gulligt av dig! Å barnen kommer blir jätteglada! :-)

    SvaraRadera
  4. Tack! :)
    ...känns riktigt roligt och bra i kroppen att kunna göra nåt sånt som man vet kommer att glädja andra! :)

    SvaraRadera
  5. Jättefina färgglada kort du gjort!!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...