Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

tisdag 8 mars 2011

Havs-djur

En bränn-manet, krabba och fisk!


Här har jag gjort några djur från havet, detta då jag bäddade rent Mio´s säng och satte på hans havs-sängkläder. Först gjorde jag en Manet, det var först tänkt att bli en bläckfisk som jag hittade ett mönster på (mönstret finns i den här bloggen) men jag är inte så förtjust i spets och grejjer så som vanligt virkade jag på som jag själv ville. Men inspirationen kom iallafall från det ursprungliga mönstret, jag tog bort spetsen och sen virkade jag tentaklerna så de inte blev fullt så kork-skruviga som de ursprungliga och resultatet blev en bänn-manet.


Och den fick en kompis, en krabba som heter Fabian (Mio namngav den i morse) och där har jag "nästan" följt det här mönstret men Fabian fick två ben mindre för att garnet tog slut! :/ Men nu när man ser det färdiga resultatet så vet jag inte riktigt vart de bena skulle få plats?


Och till sist så blev det en fisk efter Häxan sytant´s mönster.


De är alla virkade i garnet Molly från Järbo garn och har fått vanliga svart brads till ögon.

1 kommentar:

  1. Heisan du.
    Så flotte figurer du har laget. Er imponert. Flinke du!
    :) Susanne

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...