Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

tisdag 8 mars 2011

Blixten


Här är en hund som jag virkat efter Järbo Garn´s mönster, eller nästan efter det iallafall och resultatet blev Blixten.



Mio har valt hurdana ögon han skulle ha, själv ville jag ha ett "trasigt trasdocksöga" men nu är det inte jag som är bossen här i hushållet så det blev två knappar på varandra i Mio´s favorit-färg orange och gult..



Halsbandet satte jag ihop med en knapp så att han kan ta av och på det som på en riktig hund. Jag broderade ett B som i Blixten på brickan på halsbandet och Mio valde några stjärnor som jag sydde fast på ryggen.

Till den här hunden så fanns det också mönster på ett hundben och en matskål så det ska jag göra inom sinom tid och så ska det göras ett koppel.

Fast nu vill han ju ha en Asta, en Fransk Bulldog, och det tror jag är lite trixit men en dag så ska han få sin Asta! :)


Asta hälsar på sitt nya middags-sällskap, fast hon var inte helt förtjust...

Och så har jag fått tre följare, mina allra första; Ida, Sofia och Elisabeth, jättekul och Tack! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...