Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

fredag 11 februari 2011

Jag har byggt ett tåg! :)

Ett projekt jag har haft är att bygga ett tåg som jag hittade för ett tag sedan på en japansk sida. Det var inte enkelt och det har tagit tid men det gick! :) Och den rullar! :)







Jag har använt mig av vit och ljusblå cardstock, en massa halvpärlor och band i olika blå nyanser och bredder. Djuren, händerna och fötterna är knappar som jag gjort om till flat-backs. Dessa har jag beställt från USA, Buttons Galore, har du inte kikat där ännu så gör det, en massa underbara knappar till inget pris alls, jag behövde inte betala någon tullavgift heller så det är ett tips! :) Där hittade jag även abc-klossarna som jag använt som regestreringsskylt och "baby"-skylten fram.
I vagnen ligger det ljus-blå tygblommor från panduro och så gjorde jag några paket som jag dekorerade, några halvpärlor, blå stjärn-knappar och vita rosor. Fick ingen bild på hur loket ser ut bakifrån men det går att öppna bak och där ryms det en lite mindre present eller ett litet kort! :)

den blev riktigt fin faktiskt om jag får säga det själv! ;)

7 kommentarer:

  1. men vilken grej du gjort! Superfint tåg och vilka fina knappar som fanns på sidan du länkade till.

    SvaraRadera
  2. Helt fantastiskt. Vilket jobb du lagt ner.

    SvaraRadera
  3. Otroligt fint! Jag förstår att det var lite jobb med tåget, så många fina detaljer. Tack för tipset om knapparna.

    SvaraRadera
  4. Wow! Superfint! Gjorde sjælv en bil av en kex-kartong å var supernøjd, men den hær tar priset! ;)
    Verkligen superfint!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Äntligen är du tillbaka! Härligt Mia!!!
    Tåget är superduper-gulligt. Blir alldeles nipprig när jag ser det. :)

    Å så den där ekollon-gubben du visade bild på i ett tidigare inlägg; Kära hjärtanes vad söt! Å såna där spindlar av hästkastanjer - jag hade TOTALT glömt bort dem; men vi gjorde ju mängder av såna när jag var liten. Vad kul att bli påmind om en så enkel - och så rolig - leksak!! :)

    Sköt om dig nu! :) Kramar!!!

    SvaraRadera
  6. Førr et nydelig tog Mia! Skikkelig fine detalja:) Rægne me d va mye pilljobb, men d e jo d som e arti! Du e dykti! Stor klæm

    SvaraRadera
  7. Tack så mycket, bättre tacka sent än aldrig! :)
    Ja, det var lite jobb men roligt jobb och det underlättar ju att man tycker det! :)

    Sofia- Ekollon-gubben, det märks att du är uppväxt lite mer söderut än jag, vi hade inga ekollon eller häst-kastanjer där uppe, vi fick nöja oss med granbarr och hur mycket kul kan man göra med det? :)
    ...men jag tar igen det nu istället, gissar Mio kommer samla på sig några nu i sommar som vi får fixa och trixa lite med! :)

    Kram...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...