Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

lördag 23 april 2011

Hmmm....

Det var länge sedan jag hade tid att uppdatera den här bloggen, helt sysslolös har jag ändå inte varit men jag har inte fått in bilderna på datorn, men det kommer...

Jag har nu haft en hel del annat för mig den senaste månaden, mycket förändringar och mitt liv har verkligen vänts upp och ner, på ett bra sätt som tur är! :)

Jag har börjat jobba, och det har blivit en hel del redan från start. Sen är det ju en så stor omställning efter att ha varit sjukskriven och sysslolös på dagarna, nu har jag ju helt plötsligt tider att passa och måste vara alert den mesta tiden av dagen. Men jag trivs jättebra och det är ett super-gäng jag jobbar med så jag hoppas att allt kommer att fungera som det ska och att jag blir kvar där! :)

Och så har vi flyttat till en större lägenhet vilket var välbehövligt efter 1,5 år med 3 personer som delade på 29 kvm. Nu har vi fått en nästan tre gånger så stor lägenhet som jag fixar och donar i, det är en hel del att göra. Har försökt klura ut hur jag skall förvara mina pyssel och hantverks-grejjer och jag tror jag hittat ett system som kan fungera. Jag köpte en Antonius trådbackställning (modell högre) och satte en arbets-skiva och hjul på den. Tänkte jag kan ha den i min walk-in-closet och bara rulla ut den när lusten faller på. Men jag är lite osäker på om allt kommer att rymmas i den, återstår att se, får ta tag i det till veckan! :)

Ja, som ni hör så har jag fullt upp men ska inte dröja lika länge till nästa gång och då har jag en del att visa upp, håller på med ett kak-fat till exempel! :)

Take care så länge...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...