Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

torsdag 16 september 2010

Min första skiss-tävling

Jag var ju på bröllop i England här i slutet av augusti och där samlade jag in en massa olika saker att göra något roligt med och skicka tillbaka till brudparet. Fick till ock med Best man att betala en av brud-näbbarna för att hitta godis till mig! :) De tappade jag nånstan inder resan, men men... En hel del fick jag med mig iallfall.
När jag var på IKEA så hittade jag de djupa ramarna Ribba och har länge tänkt köpa sådana att göra små tavlor av Mio´s små saker från när han var liten, hans napp, första skor osv. Nu köpte jag två och tänkte att en skulle jag använda till Kerry och Louis bröllopsminne. Igår kikade jag på svensk scrapbooking´s sida och tittade på månadens skiss-tävling. Jag har aldrig varit med i någon tidigare så det är ju lite kul att prova på. Nu vet jag inte om jag har tolkat den som man ska men en tavla att skicka till england blev det iallafall.

Men det är så tråkigt att vår kamera är sönder, bilderna ger inte inte resultatet rättvisa... :/



Allt material är från bröllopet förutom bakgrundspapprerna och klädnypan!
Jag valde ett lite färggladare bakgrundspapper för att det inte skulle bli så blekt med det beiga och guldfärgade.



Här är deras namn och datum utklippt från inbjudningskortet satt på enfärgat brunt papper. Har skrapat kanterna och använt min bruna stämpel för att få ett lite sliten look. Bandet som löper längs med tavlan var runt bröllopstårtan och rosetten likaså.



Här är en liten presentask som låg på damernas platser med lite godis i, den har jag kapat lite snett för att få fram en lite roligare 3D effekt. Pappret med text bakom kom med inbjudan, det är ett brev från brudparet till gästerna. Och "wedding invitation" säger ju sig själv var den kommer ifrån. Gjorde samma sak med den som "rubriken" för att det skulle bli enhetligt.


Som tag har jag klippt ut brudparets monogram från en servett. För att fånga upp det färggladare pappret i bakgrunden så fick det bli bakgrund för hjärtat som även det fanns på inbjudningskortet.


Vi damer fick en liten present-ask och herrarna fick ett litet kort med en lotto-kupong innuti. Därifrån kommer det här vita pappret. Tanken är att istället för lotto-kupong kan de sätta dit ett kort på dem själva från den stora dagen istället, därav klädnypan. Men nu satte jag dit ett brunt papper bara för att det inte skulle bli så färglöst. Här ser man även rosetten som var på tårtan.


Här har jag sparat min "knapphåls-blomma" (eller vad man nu kallar det) med nål. De andra två nålarna kommer ifrån blomman brudens mor hade, tyvärr så överlevde inte hennes blomma (som var en stor vit kalla jag gärna hade velat ha med) resan hem. :( Nålarna fäste jag på en del av framsidan från männens gåva. Det stod egentligen "Lucky in love" på framsidan men jag tyckte det var bättre att bara använda ordet love för det här ändamålet.



Det är vad jag pysslat med ikväll, ska sätta in det som tävlingbidrag på http://www.svenskscrapbooking.se/ och hoppas att den blir godkänd, på skissen är bakgrundspappret runt och jag har en rektangel, ville inte klippa sönder den då jag tycker det är viktigare att få tavlan så bra som möjligt än att vinna en tävling! :) Men så får jag ju hoppas att jag får några röster också, så nu får ni rösta på mig, hade varit kul att få några röster iallafall i min första tävling! :)


De här champangeglasen med såpbubblor stod på bordet och självklart kom ju en med med mig, var ju som en lite snyltråtta där och plockade på mig smågrejjer! :) Den ryms att stå här framför men jag vet inte, tycker liksom inte att den passar riktigt in... Vad tycker ni, ska den vara där eller inte?


2 kommentarer:

  1. Åh vad fint, du är så duktig!!! Självklart ska jag gå in och rösta...

    Ang champangeglaset så tycker jag att den ska vara med, tror brudparet blir glad om den kommer tillbaka, dock inglasad men.. =)
    Malin

    SvaraRadera
  2. Det var ju hur fint som helst! Verkligen!
    Dær fick jag en ide om vad jag ska gøra av alla smågrejer från brøllopet.. :) Fint å samla allt på ett stælle!
    Fick du mitt sms tidigare idag? Tusen tusen tusen tack før paketet! Jag børjade næstan gråta før jag blev så glad! Du ær bæst! :)
    Ha en fin helg! :)
    Kram kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...