Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

onsdag 9 mars 2011

Titta, jag kan också! c",)

Igår var jag på fika på Mio´s förskola, barnen hade bakat semlor som de bjöd på. Jag satt och pratade med en fröken om bla pyssel och virkning (fick min första beställning! c",) ) och lite om det är för svårt att lära barnen virka och det var vi nog eniga om att det kanske var lite överkurs för förskolebarn på 3-5 år!?

...men idag när jag stod och diskade så kom jag ihåg att jag fingervirkade när jag var liten och var bara tvungen att friska upp minnet lite (med hjälp av den här filmen på you tube, söt tjej det där) och prova och det var ju riktigt enkelt, även för små barn. Blir dessutom så mycket finare då de har mindre händer och fingrar! c",)
Jag hämtade hem Mio från dagis och frågade om han ville prova och självklart ville han det och titta så stolt han är;



Det blev en färgglad orm på ca 1 meter! c",)


Och självklart måste den ju ha ögon och en väsande tunga; två röda knappar och en bit rosa garn som jag gjorde knutar hela vägen ut så den blev lite tjockare.


Den är så fin och han är så stolt att han faktiskt klarat av att göra den själv!
Imorgon skall den med till dagis! c",)

Hann tipsa Mio´s fröken också vid hämtningen om fingervirkning och filmen på you tube, få se nu om det kommer slingra massa ormar där framöver?

1 kommentar:

  1. Hej Mia, vilken fin blogg du har! Jag hörde att du var sugen att börja spela på beta? Jag spelar gärna med dig nån kväll :) heter SiriusMusta där med. Vi ses :) kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...