Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

tisdag 12 oktober 2010

Mio lagar...

...mat till mamma på sitt eget lilla vis.

Det blev en klassiker, korv och makaroner men i lite annorlunda form.
Se så roligt det en sån vanlig rätt kan bli med lite fantasi! :)



 Mio trycker ut former i alla korv-slantar...


Mina fina lilla tallrik med blommor och blad, visst ser det gott ut!? :)
Och nedan har vi Mio´s portion som är full med små små hjärtan som knappt syns och en liten tolig gubbe blev det i mitten.



Vi har gjort detta tidigare men då med större pepparkaksformar i form av bilar, plan, tåg etc men de var för stora då vi hade kyckling-korv (Mamma försöker äta lite nyttigare...) som är lite mindre.
Men som tur är så fick vi mini-formar av Cilja härom veckan som passade perfekt! :)
Mio ville ha alla små hjärtor och cirklar och blommorna var till mig.

Tack för middagen älskade du! :)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Tack för dina snälla ord inne hos mig! =)
    Höstpapprena kommer från Maja Design å finns nog lite här å där =)
    kram kram!

    SvaraRadera
  2. Vad läckert, tror min sexåring skulle vilja göra likadant.. får nog bli så nästa gång!

    Och tack för att du är med i min blogcandy!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...