Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

tisdag 21 september 2010

Blöj-tårta gjord av Lilla-syster...

Måste bara dela med mig av den här, det är en tårta gjord av blöjjor som min Lilla-syster Maja-Lisa gjorde åt sin svåger när de fick en liten pojke. Visst är den bara för söt!? :)




Helt underbara små skor fick hon till också, hon är så duktig hon! :)
Maja-Lisa; Jag förväntar mig en bättre beskrivning hur du gjort denna och om vad du satt på den här i en kommentar här nere! ;)



2 kommentarer:

  1. Oj, ser man på! :)

    Det hær var ett kul projekt som jag høll på med till min mans brors baby Jakob.
    Jag køpte ett paket med bjøjor nr 1 och ett med nr 2. Sen rullade jag ihop en och en och fæste med gummisnodd.
    Så placerade jag nr 2:orna på ett tårtfat, och satte en tom hushållspappersrulle i mitten som stød. Sen fortsatte jag med 1:orna och gjorde de två øversta våningarna.
    Som ni ser ær øversta våningen lite tjockare æn de andra. I bløjan packade jag næmligen in 2 miniflaskor med badolja å bodylotion for babyer.
    Sen nær lille Jakob væl føddes, och vi fick bekræftat att det blev en pojke, kunde jag æntligen børja dekorera. :)
    Jag fæste fina band runt alla våningar, dubbelt i olika færger. Vitt underst å så blåprickigt ytterst.
    Jag har længe varit på jakt efter små babygrejer som de kan ha nytta av.. Køpte ett litet kit med nagelsax å fil å sånt, och en vit nappflaska å vit napp å en liten skallra. Allt i vitt, dels før att vi inte visste om det blev flicka eller pojke, dels før att vitt alltid ær dekorativt. :)
    Allt det fæste jag på tårtan, det mesta med vita sidenband.
    Har oxå fæst lite småpynt hær å dær.. Pærlade hjærtan, å ett J før Jakob.
    På toppen en tygblomma.
    De søta skorna gjorde jag av papper. Har sett dem før længe sen, men inte vetat hur man gør. Så hittade jag till slut en mall på internet, å kunde inte låta bli att prova. Tyckte det var superkul, å søta blev de. :) Skrev en liten hælsning och fæste under skon, istællet før att gøra ett kort.

    Hade faktiskt køpt 1 stor badolja å schampo som jag tænkt placera i mitten av kakan, inuti. Men trixade å mixade så længe utan att få det till, så det slutade med att de låg på sidan av med samma fina band knutna runt.. :)

    Det blev nu långt.. Kanske ingen som orkar læsa hela kommenatren, men men.. :)

    Love you sis!

    SvaraRadera
  2. Jag orkade läsa! :)
    Vad roligt att det var lite överraskningar inne i den också! :)
    Tack för beskrivningen, nu vet vad jag kan göra om nån får barn! :)
    Love you too... long time... :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...