Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

söndag 10 oktober 2010

Mio´s Födelsedags-LO

Mio började göra en LO till sin morfar som fyller 60 år i november och då tänkte jag att jag lika gärna kan skicka in den till Svensk Scrapbooking som har en del tävlingar då de fyller 4 år.
Det fanns en regel i barnens tävling och det var att det fanns med 4 ballonger, Mio klistrade först fast 4 pappers-ballonger och upptäckte sedan mina ballong-öljetter så det blev några fler.

Han använde sig även av en del delar som blev över då jag gorde de 30 födelsedags-korten härom dagen, men han dekorerade och målade på dem själv.



En gris med ett svart öga som vår valp Asta. En skruv-brad för morfar snickrar och så sågen som syns på första bilden.



Den här sista är min absoluta favorit, han hade så roligt när han målade dessa och vart så stolt/nöjd när han kom på att han skulle sätta "bling" till ögon, som sedan blev tänder, och tassar och sen tog de slut.
Men till kattens tassar tog han tass-brads och det passade jättebra tycker han, och visst gör det?! :)

I barnens tävling så lottar man vinnaren så vi håller tummarna! :)

Lämna gärna en kommentar till honom så blir han glad! :)

2 kommentarer:

  1. Riktigt søt!! Det ligger i slækten ser jag.. :)
    Hælsa Mio att den var superfin! Å att moster håller tummarna att han vinner! Vad ær priset førresten?
    Fina de dær 30 korten.. enkla å søta! Ikvæll ska jag førsøka producera ett fødelsedagskort å ett dop-kort. Ska ju egentligen på efterfest till en liten familj som hade dop igår, men Celine blev sjuk i barnehagen så Eirik har hæmtat hem henne, så kanske vi ær hemma med henne. Får se vad det blir.
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. Tack från Mio, hoppas bara att inte Pappa är ute och surfar och hinner se den! :) De lottar ut 3 pris men vet inte vad.

    Tack, de korten var riktigt roliga att göra, och fort gick det också med tanke på hur många det var! :)

    Hoppas lill-gumman mår bättre, själv har jag väl blivit lite friskare, skall iallafall till The Scrapbookstore idag, hann ju bara vara där 1 dag innan jag blev sjuk så det blir kul och skönt att få komma in efter de senaste dagarnas sjuk-isolering! :)

    Kramar...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...