Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

onsdag 6 oktober 2010

1:a Julkortet färdigt

Det här har jag gjort i min favoritvikning för tillfället, tycker att kortet blir levande på något sätt! :)





Älskar metallic-papprerna som jag har införskaffat och så tycker jag speciellt om filt-stjärnan i mitten, den gav kortet den där vinter-mysiga känslan! :)
Mio blev helt förälskad i de små jul-klapparna med snöflinge-knappar, det är ju det bästa med julen för honom, snö och jul-klappar! :)
...Nu har han den 3:e klappen som blev över i sin lilla pyssel-låda och som han ska använda till ett jul-kort till gammel-morfar! :)

Jag tycker det var roligt att göra julkort och julaskar i lite andra färg-kombinationer än rött, grönt och vitt. Här om dagen gav jag ju rosa/svart en chans och nu blå/silver. Nu saknas bara att prova på det lila/lime som jag fick med mig från England... Ska bli lite spännande och se om jag får fram nån julkänsla i de färgerna, är själv lite skeptisk! :)

2 kommentarer:

  1. Vilket fint kort!! Va duktig du är :) Blir riktigt pysselsugen själv. Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack, men du är ju själv så konstnälig så det är väl bara att sätta igång? För snart är julen ju här! :) Kram kram...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...