Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

tisdag 8 mars 2011

En prinsess-tårta



...då kaninen och grisen fått sitt kalas så måste ju sköldpaddan och musen och få en tårta de med efter en beställning från sonen. Men jag hittade inget mönster på en så liten tårta som jag ville ha så jag började på en egen på fri hand och den blev lagom stor. Är ju som sagt inte något big fan av spetsar och krusiduller så jag gjorde ett enkelt slätt fat och rosen i papper hittade jag bland mina scrapbook-saker! :)
Nu har musen fått sig en liten rosett vid örat, fick den i ett kit jag beställde från Panduro´s stora rea och Mio ville genast smycka sin lilla mus! :)


Den är virkad i garnet Molly från Panduro (som de har på erbjudande 15:- nystanet just nu) och de blir lite luddigt men helt ok och ett väldigt lätt garn för en nybörjare som jag! :)
...fast jag nu egentligen inte är någon nybörjare, har ju fixat och trixat i flera flera år bland annat när jag gick min textil och design utbildning men just arugurumi är helt nytt så lite nybörjare är jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...