Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

tisdag 8 mars 2011

Kalas

Nu kommer de utlovade djuren som jag nämnde i tidigare inlägget, en kanin och en gris, Piggley och Lisa. Grisen har blivit en av Mio´s bästa vänner. Mönstrerna hittade jag på Järbo garn´s hemsida. Dessa har jag virkat i lite tjockare bomullsgarn, tycker lite bättre om bomull på det färdiga resultatet då det inte blir lika "luddigt" som akryl-garn men det sistnämnda är ju betydligt lättare att virka med, men snart hittar jag väl ett garn som passar mig! :)

De är virkade med två olika tjocklekar på virknålar så det blev en stor storleksskillnad och det upptäckte jag först när jag var färdig, så Piggley är lite större än Lisa.


Piggley fick en blå knapp som tryne, pärlor till ögon, en snurrig knorr och en stjärn-formad knapp (från Buttons Galore and more) på bröstet.


Lisa fick en broderad mun, två pärlor till ögon, två grön-gula blommor (också de från Buttons Galore and more)  och en gul rosett...


...och en lurvig liten svans av ett effektgarn jag hittade i mina gömmor.

Och så måste de ju ha något att äta så jag virkade en choklad-tårta på fri hand, fäste ett band och några pärlor och kalaset kan börja! :)


Det är Mio som hittar på namnet på alla djuren så bli inte förvånade om det kommer helt tok-roliga namn! :)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Man blir ju mer eller mindre kær i alla de små søta djuren.. :) Verkligen supersøta! Gillar rosa apan starkt! :)
    Kul hobby. Å Mio ær duktig.. Fingervirka ær ju enkelt å læra sig, så han ær væl nøjd at han kan han oxå..=)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Så nydelige!! Jeg følger *smil*

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...