Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

tisdag 8 mars 2011

MIN alldeles egna Apa Lovisa!

Den här Apan kan jag verkligen kalla för MIN efter mitt eget mönster (läs huvud)! :)
Jag har en förkärlek till apor, trasdockor och ugglor och därför har jag medvetet undvikit att titta på några virkade apor ens för inspiration då jag ville göra min alldeles egen apa. Så jag ritade upp hur en apa ser ut för mig och sen började jag virka efter min bild, för att vara mitt första fri-hands virkade djur så är jag rätt nöjd, kommer nog finslipas en del tills nästa gång, men övning ger färdighet! :)


Och den här är helt virkad utan mönster och inte efter någon annans färdiga produkt så ingen kan komma och anklaga mig för mönster-stöld här inte. Säkert finns det liknande där ute, en apa ser ut ju trots ut som en apa och det här är min tolkning...


Lovisa är virkad i garnet Molly från Järbo Garn, pärlor till ögon och så fick hon en filtblomma på bröstet som jag fäste med en rosa brad.

Och fler kommer det säket bli, både apor och annat! :)

1 kommentar:

  1. Tänk om man hade en liten, liten apa... <3
    Vilka extremt söta små djur och tårtor!!! Me like! Till å med rosa apan, trots att jag absolut INTE gillar rosa! Sååååå fin!!! HJÄRTAR den!! :D
    Du e grymt duktig, så det så. (Jag försökte lära mig att virka i 6 år...men syslöjdstanterna gav upp - det går inte!)
    Får hålla mig till att baka semlor... ;) Kraaaam!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...