Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

onsdag 23 februari 2011

Amigurumi!

Jaha, då var jag fast i det här virk-träsket också (igen!) men kul är det och min lille man älskar dem! :)
Än så länge har jag bara provat på de mönster som finns i den här boken;



De är väldigt lätta att förstå sig på och de lärde mig grunderna så nu är jag snart på god väg att använda min egna fantasi och göra mina egna så varelser! :)
Jag lånade den först på biblioteket men nu hittade jag den på bokrean idag för endast 49:-, ordinarie pris ligger på 120-130:- så det var ett bra kap som jag bara måste dela med mig av! :)
Så jag inhandlade mig ett eget exemplar! :)

Har även hittat en massa fina bloggar men jag fastnade speciellt för en som heter Crochetra - mot bättre virkande och hon delar även med sig av sina mönster och är riktigt riktigt duktig! :)
Hon har även gett ut en bok som heter "Virka söta djur och andra figurer"



Det var lite tips jag vill dela med mig av innan jag lägger upp några bilder på de jag har knåpat ihop! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...