Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

måndag 14 februari 2011

Två snabba kort till Alla hjärtans-dag...

I torsdags satt jag och knepade och knåpade till Svärfar som fyllde år, när jag städat undan alltihop efter jag var färdig kom jag på att jag inte skulle hinna göra något alla-hjärtansdagskort till min man (!) för vi åkte till Riga på fredagen och var borta till söndag, så jag skulle inte få nån tid själv att sätta ihop något. Och nu skulle han komma hem om 20 minuter när jag satte igång! Så det blev ett snabb-kort men jag blev nöjd! :)
...och han också för den delen! :)


Det är "Funky Love" papper från Panduro som jag har använt, både texten och till bakgrund, två nålar med hjärtan, lite halvpärlor och en fjäril. Snabbt och som jag gillar det - Enkelt! :)

Och så fick Mio skriva så fint inuti med många hjärtan och mycket rött som är kärlek! :)



...men sen kom då frågan från honom;
-Varför får inte jag något kort Mamma?
Ajdå, nej det hade jag inte hunnit göra så jag lovade honom att göra ett till imorgon på morgonen. Och har man lovat så har man, hur gör man snabbt ett kort utan att plocka fram allt för mycket?
Jo, några klistermärken och spillbitslådan, lite 3D-kuddar och så klart! :)
Inuti kortet använde jag en filtbård med gula blommor som jag vet att han tycker om...

Ett riktigt färgglatt och enkelt barn-kort;


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...