Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

onsdag 23 februari 2011

En dag i Stockholm...

Idag hade jag och Mio en "Mamma-Barn-dag" som han kallar det och den tillbringade vi i Stockholm.
Det är ju ett litet "måste" för mig att gå in på Panduros butik, och det enda jag kom ut med var en liten pärlbricka på en mus som Mio valt åt sig! Tro det eller ej, shoppaholiken måste ha feber...

...men nej, inte feber den riktiga anledningen är att hon lagt en storbeställning på deras stora REA, den har ni väl inte missat? :) Om ni har det så gå dit nu, Panduro, det tar fort slut på godbitarna! :/


Och så var jag ju tvungen att gå in i en garnaffär för att få lite bättre garner till mina figurer, det blev lite väl luddigt att göra dem i raggsocks-garn! :/ Så jag köpte några nystan i ren bomull, det luddar ju sig inte som ull och akryl, men det blir väl att använda sig av någon akryl-bomulls-blandning i framtiden då det är lite billigare... 
Men man måste ju få lyxa till det lite här så här i början! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...