Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

torsdag 10 februari 2011

Min sjukhus-kompis...

Jag måste bara få visa vad min älskade unge gjorde åt mig när jag låg inne på sjukhuset. Han hade gjort några presenter, ett jättefint armband han gjort på dagis och denna underbara lilla ekollon-figur han och mormor gjort;




...den var med mig hela tiden och på natten sov den under min kudde.
Han hade också med sig en spindel gjord med en kastanj som kropp och tändstickor som ben, runt den var det ett snöre som man snurrade runt runt kroppen och sedan släppte man spindeln så klättrade den ner. Han fick också sova bredvid mig! :) Hittade tyvärr inte bilden på den men de är jätteenkla att göra och barnen älskar dem, har ni inte provat att göra dessa så måste ni prova! :)

Och så fick han lov att använda precis vad han ville ur mina pyssellådor och då gjorde han två kort och använde precis de bradsen som jag sagt att han ska spara till ett speciellt tillfälle (de är de där stora med hundarna på). Och visst var det ett speciellt tillfälle när mamma ligger inne på sjukhuset med slangar här och var, älskade unge! :)
Och så hade han ritat den sötaste sälen jag någonsin har sett! :)



...Han har hunnit göra många kort och LO´s till mig och till andra under den här perioden det varit tyst härifrån men dessa betyder så jättemycket för mig så de ville jag visa för resten av världen! :)

Har fortfarande inte fått mig ny kamera så bilderna blir lite sisådär, men förhoppningsvis får jag en ny snart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...