Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

tisdag 8 februari 2011

Det kommer mera...


Nu ligger min lille och sover, han är inte så pigg, men nu ska jag väcka upp honom och jag har lovat att vi ska göra kort till Farfar som fyller år här i dagarna! :)

Nu ska jag bli bättre på att skriva här, har hittat en grej som jag tycker är riktigt kul; att bygga med papper och origami! Igår blev var jag och lånade böcker på biblioteket och hittade flera bra instruktionsböcker så det blev vikt en del tranor och djur igår, och självklart pappersflygplan, jag hade glömt bort hur kul det var att vika flyg-plan och vi var alla nöjda:
Mamma - fick vara kreativ.
Mio - fick kasta dem.
Asta (hunden) - fick jaga dem och
Pappa - Mamma höll sonen sysselsatt så han fick sova innan natt-skiftet!

...och så ska jag prova på en till sak, väntar på böckerna till dem; Amigurumi!
Det är virkade små söta djur som jag bara blev helt förälskad i och så behöver jag något som jag kan göra lite var som helst och inte behöver ta med så mycket, lite garn och en virknål det får lätt plats i väskan! :)
Och som tillägg så bor vi ju trångt och ta fram alla scrapbooking-sakerna var och varannan kväll är inte alltid så populärt! :)
En fin sida jag hittade om just Amigurumi är En kreativ liten blogg så gå in ock kika! :)

Nu vaknade han, hur jag nu någonsin ska få honom att sova ikväll... :/

3 kommentarer:

  1. Hej, hej ia:)

    Ja, det va længe sia!

    Vi får absolutt træffes en dag.
    Så mye fint du har gjort. va redd du hadde slutta helt.
    har nu titt som tett vært hær inne å kika.

    Godt å høre at d går bedre me dæ:)

    Klæmma

    SvaraRadera
  2. Hej du!
    Æntligen lite aktivitet hær.. :)
    Amigurami verkar hur kul som helst! Fast jag ær ju inte så duktig på det dær med virkning.. Gjorde nåt tappert førsøk efter att Josefin førsøkte læra mig igen, men det blev liksom inget av det.. Såna dær smådjur ær hur søta som helst! Perfekt till fødelsedagspresenter till små tjejer runt 2 år..;)
    Nu ska jag FAKTISKT sy ett førklæde till Celine.. Får se hur det går. Lånat sværmors symaskin. Sytt in nå gravidbyxor. Stolt øver mig sjælv kan man sæga..=)
    Kram kram!!

    SvaraRadera
  3. Nädå, inte kan man sluta när man en gång har fastnat, tog bara en liten paus! ;)

    Haha, perfekt till små tjejjor kring två år! :) Ja om jag fortsätter i den här takten som jag virkar på i nu så kommer vi snart att svämmas över av små virkade djur! :) Mio har lagt en lång lista på vilka han vill jag ska göra och än har han inte ens hunnit se ens hälften av mönstrerna jag har! :)

    Och du, alla kan virka! ...det går bara lite fortare för en del än för andra men alla kan! :)
    -Se bara, du har ju satt dig vid symaskinen så nog kan du virka också! ;)

    Kram på er...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...