Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

onsdag 23 februari 2011

Min Första Amigurumi! - En mus

Var och hämtade Virka Amigurumi-boken på biblioteket och ville sätta igång på en gång (såklart!) så jag sprang ner i källaren och tittade efter vad jag hade för garn, och det var väl kanske det idealiska garnet (ull och raggsocksgarn) men inget kunde stoppa mig så min första Amigurumi blev en liten mus! :)



Mio valde och han ville även att den skulle få en halsduk med ett hjärta, en kort svans och en navel! :)



Till ögon har jag använt pärlor från ett gammalt pärlhalsband som jag inte använde och hjärtat är en brads som han kan byta ut när och om han vill.

Ett helt ok första försök! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...