Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

fredag 25 februari 2011

En bling-bling mus!

Idag har jag terapi-virkat. Är så glad att jag hittat något att fokusera på när jag har en dålig dag! :) ...och idag var det riktigt jobbigt så jag ville muntra upp mig lite så det blev en bling-bling mus! :)
Jag har använt mig av ett tunt tunt (ju tunnare garn desto mer pillrigt arbete) svart garn med glittertrådar i. Vet inte ännu om jag ska ha den som nyckelring eller om den ska få följa med till bilen den också, fast få hedersplatsen; hängande i backspegeln då den är liten och behändig! :)
Bilden ger den inte direkt någon rättvisa men men...


Till ögon har jag använt nitar från Panduro-hobby som man egentligen har till att dekorera tex kläder och väskor. Köpte dem för länge länge sen för att ge till min brors-dotter men glömt bort dem och nu kom det ju sig super-bra till användning! :) Det blev inte bara "blingit" utan de sitter hårt som berget då det är fastsatta med fyra "ben" på baksidan.
...tur jag köpte ett helt gäng av dem...
Ett enkelt satinband och fjätad svans.

Eftersom jag inte är säker på om jag skall ha den här som nyckel-ring eller hängandes så satte jag inte fast någon karbin-hake eller nyckel-ring utan jag gjorde en special-flätning. Först gjorde jag en hel fläta med 6 trådar, efter en liten bit så delade jag upp flätan i trådar 3-3 och gjorde två små flätor som jag kan knyta kring ringen eller något annat.
Jag flätade så här för att jag inte ville ha den hängande helt lös (vilket den hade gjort om jag bara knöt en fläta som ett O) och inte fastsatt helt intill huvudet, nu har den ju lite svängrum iallafall! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...