Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

tisdag 8 februari 2011

Det var länge sen nu...

...som jag skrev någonting här, men jag har som jag tidigare skrivit haft en tuff period i mitt liv som nu verkar ljusna upp! :)
Det är inte så att jag har inte varit helt okreativ, lite julkort har jag fått gjort och lite annat smått och gott med Mio. Men nu är väl alla så less på julen och alla julkort och julgåvor men jag vill ändå visa ett kort som min son är väldigt stolt över. Han tittade på ett av mina kort som jag visade upp här tidigare i bloggen och använde den som mall. Här är det kortet jag gjorde:


Och här är min 4-årings tolkning av den:



Vi gjorde många kort tillsammans och det här var den han tyckte var finast och den gav han till en mycket speciell person, Gammel-morfar!
Han var riktig bestämd med vem som skulle ha vilket kort! :)

Här kommer ett till kort som han gjorde, tror det var till hans yngsta kusin Celine i Norge:


Han ville väldigt gärna använda sig av dessa candy-canes och visste precis hur han ville göra så den här gången använde Mamma hans kort som mall, gissa om någon var nöjd då?


Det blev många enkla kort från mitt håll den här julen, men jag ville prova de här rosa, svarta, gröna och lila som jag skrivit om förut och jag fastnade! :) Och eftersom det inte riktigt slagit igenom här i Sverige (här håller vi oss till de traditionella färgerna rött, grönt och vitt) så vill jag visa upp den här så ni kanske vågar er på det nästa jul! :)


Till nästa jul tror jag att jag ska sätta sonen i arbete och göra alla kort, de vart så mycket charmigare än mina och mycket mer uppskattade! :) ...och så blir han själv så stolt och det värmer ju mitt mamma-hjärta också! :)
Jag kan slå in paketen och göra nåt kul med dem istället! :)

2 kommentarer:

  1. Your stuff is so unique and inspiring! Love everything you do.

    SvaraRadera
  2. Thank you sweetie, and I´m not alone, you´re inspiring to! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...