Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

onsdag 1 september 2010

Engelsk dagligvaruhus-handel...

Det här är lite av vad jag kom hem med;


En ordentlig hög med tidningar och med varje tidning får man ju alltid med någon present så jag fick en hel del saker med; stämplar, ordentliga papper, stickers, clip-boards och mycket mycket mer, var ju en del special nu innan jul så det var nog kanske bra att jag inte kom mig till min scrapbook-butik, då hade jag kanske inte kommit mig hem pga övervikt! :)



Jag har inte använt stämplar på väldigt länge, har som aldrig riktigt fastnat för det, älskar dessa små igelkottar och bara måste prova dem! :) Visst var de fina?


De här tänkte jag använda på födelsedagskort, då blir ju kortet i sig en liten present och det är ju lite roligt, köpte också rosa ballonger som det står "Birthday Girl" på och trodde jag hade köpt likadana blå men till min besvikelse såg jag när jag kom hem att de var blanka! :( Men det tycker jag också kan vara lite roligt att slänga ner i kuvertet...



Och så har vi ju självklart den engelska confettin, har sett en hel del ideér med vad man kan göra med dessa i de olika tidningarna. Har färgsorterat dessa i små påsar så nu ligger det 35 små påsar i olika färger och varianter, förutom dessa även stjärnor, hjärtan och siffror, så om det är någon som vill ha lite så är det bara att höra av sig! :)



Sen hittade jag dessa Peel-offs. Jag har egentligen aldrig använt mig av dessa heller men jag tänkte att jag kan ge dem en chans, de kostade ju inte ens en tredjedel av priset i Sverige så det var väl bara att köpa och hoppas att de används. Men det är många bokstäver och siffror och det kan man ju alltid använda, inte minst nu till jul och det skall fixas julkalender till pojken... Är inte heller ett big fan av guld men de kom i 2-pack så det är bara le och vara glad! :)

...det var lite av vad jag hittade, som jag tidigare skrev så hittade jag mer till Mio än till mig men jag hoppas på bättre lycka nästa gång! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...