Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

måndag 6 september 2010

Räkmacka?!

Min syster skrev i en kommentar här nere om vart jag funnit räkmackan när jag skall få mig en cricut? Vet inte om alla känner till talesättet "glida på en räkmacka" men det menas med att man haft riktig tur med någonting, att livet är enkelt!;)
Och jag svarade att jag tycker att jag förtjänar en liten tur på den här räkmackan efter alla uppförsbackar den senaste tiden. Och ja, det har varit ett ganska eller väldigt jobbigt år för mig men nu börjar jag komma mig tillbaka till livet! :)

Så egentligen så måste jag säga att det är för mig som för så många andra att pysslandet är som en slags terapi. Det är så skönt att bara komma bort ifrån allt en liten stund och bara tänka på små blommor och papperbitar! :) Blir bara lite irriterad över att jag inte packade mina lådor för länge sen. Men det var väl tid nu, jag träffade på en människa som sa de orden jag behövde höra för att ta det avgörande steget framåt, att verkligen bestämma mig för att nu får det vara nog, jag vill leva igen! Tack Marthe och Maja-Lisa, ni är guld värda! <3

Det ger en så mycket att se att man faktiskt klarar av att göra någonting själv, både att jag gör något men också att min son får använda sin kreativa sida och använda sin fantasi.
Då jag inte orkar pga sjukdom springa runt i olika parker eller badhus med honom så är jag så glad att vi får dessa stunder tillsammans, det där superaktiva får dagis stå för! ;)



Älskar dig!

Det här hade kanske nu inte så mycket med pyssel eller scrapbooking att göra men men...

2 kommentarer:

  1. Du ær nu søt!=) Det ær bra att du "hittat" nåt du gillar att pyssla med! Du har ju i och før sig alltid gillat att pyssla å gøra grejer, men det ær bra du tagit upp intresset igen!=) Ælskar oxå att sitta å drømma mig bort i alla fina papper å blommor å småtjafs.. Tænk att så lite kan gøra en så glad..=)
    Det var ju nån som sa (var det du eller Marthe?), att det ær som godis før sjælen!
    Synd bara att jag så sællan får tid. Men det blir nog bættre nær Celine får flytta in i sitt nya rum å jag får ha pysselrummet før mig sjælv.
    Ja, du førtjænar verkligen en rækmacka lite då å då.. Det gør alla, men speciellt du! Ta tillvara på det, å pyssla nær du vill -utan dåligt samvete!=)
    Det ær nu en liten fødelsedagspresent på væg till dig.. Den kommer lite sent,, kom ivæg med posten idag.
    Kram kram!!

    SvaraRadera
  2. Nåååh, nu blev jag ju rörd ju:)

    Jag unnar dig allt gått i hela värden Mia, det vet du att jag gör eller hur???

    Tycker om dig huuur mycket som hälst!!!

    lyckan kommer inte serverad på ett silverfat, man måste hitta den och servera åt sig själv,
    så nu är det bara att kavla upp armarna och plocka fram silverfatet

    Och dom askarna här längre upp blev ju bara übersöta!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...