Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

söndag 12 september 2010

Helgens arbete

På fredag åkte jag till IKEA och köpte kassett-lådor i olika storlekar. Sedan åkte jag till secondhand-butiken här i byn och köpte en stor bokhylla för 100:-.



Då började arbetet; sortera allt som tidigare legat i sänglådan in i kassett-lådorna och märka dessa med Dymo-maskinen, spillbitar, A4-papper, verktyg osv.
Har fortfarande allt löst och kan lätt lyfta sortimentskåpen (från Biltema) till bordet om jag vill det. De här skåpen är ju inte så djupa så bakom dem har jag radat upp glis-lådor från barnens IKEA. I dessa har jag bla min lilla lim-pistol, tänger och annat som man inte använder så ofta.
Mina papper 30x30 har jag i mappar från Panduro, de sticker ut lite men det kan jag leva med. Och det som inte får plats i hyllan har jag kvar i sänglådan, men nu slipper jag dra ut den hela tiden och framför allt så är det överskådligt nu! :)


Ber om ursäkt för den dåliga bilkvalitén, men vi ska köpa en ny kamera tills dess blir det bara mobil-bilder... 

2 kommentarer:

  1. Vilken ordning! Jag försöker verkligen, men innan jag vet ordet av så ser det ut som ett bombnedslag.

    Jättefint!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  2. Tack, men det krävs en del självdisiplin att inte bara slänga ner allt i en och samma låda när man är trött efter några timmars pysslande! :/ Men det är så mycket roligare nästa gång när man hittar allt det man ska ha! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...