Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

onsdag 8 september 2010

Födelsedag och många askar blev det...

Idag har jag då fyllt år, fast det är ju inte lika kul längre att fylla år som när man fyllde 10! :)
Min födelsedag började jag med att bli serverad frukost på sängen, varit ute och ätit lunch och sedan varit hemma med min lilla familj och ätit tårta och hela kvällen satt jag och gjorde lite askar och dekorerade dem, man skall väl göra det man trivs mest på sin födelsedag! ;)

Passande för dagen så blev det först en del tårtbitar, materialet jag har använt kommer i huvudsak från ett av välkomstpaketen jag skrev om tidigare och från Panduro. Fanerfigurerna, barnvagnen och båten, hittade jag på Guldfynd, ja man kan hitta användbara saker över allt! :)







Jag började med en rosa, till den använde jag, ett rosa A4-papper, en rosa knapp, rosa organsaband, ljusrosa cardstock, vitt akvarellpapper, barnvagn i faner, vitt satinband och ett rosa band. För att täcka skarven av banden bak på asken fäste jag 3 pappersblommor med en söt liten brad med fågel på, Tagen hänger löst så man kan skriva några ord på baksidan av den.




Och sedan blev det en blå, här använde jag ett blått A4-papper, tygblommor med en en båt i faner, vitt sidenband och blårutigt band och för att täcka skarven satte jag några mindra blommor med en knapp-brad.





Och jag älskar ugglor, tycker att de blir så fina i tryck och med papper, har även använt dem när jag tryckt på tyg, de är rena och enkla och det tycker jag ju om. Jag såg en i en av mina tidningar och sedan ritade jag upp den på fri hand. Ögonen lånade jag från Mio´s pyssellåda men jag tycker ändå att de blev lite söta så de kommer jag absolut använda fler gånger! :)

Här fick jag användning för spillbitarna från de andra askarna. Till den här använde jag 3D tejp i olika tjocklekar/höjder för att få lite mer "liv" i henne. Använde en mörkbrun stämpeldyna längs alla kanter. Mörkbrunt och rosa satinban runt om och döljde kanterna med en rosett och knapp-brad.




Och till avslutning gjorde jag den här pyramiden med en fågel som jag såg i samma tidning som ugglan. Den är dock inte riktigt färdig, har ju tre sidor till att hitta på något kul med...
Här är det också spillbitarna som kommit till användning. Min mörkbruna stämpel som jag börjar bli riktigt fäst med och 3 olivfärgade flat-back dekorstenar.



Har haft en riktigt rolig kväll och jag blev nöjd med resultaten, nu är bara frågan vad jag skall göra med dem nu? :)

1 kommentar:

  1. Vilka jättefina tårtbitar, och ugglan och fågeln är ju så söta!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...