Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

torsdag 9 september 2010

Ett rosa kort..

Igår fick jag en beställning på ett kort till en flicka som fyller 10 år. I present ska hon få ett par örhängen. Det är en lite svår ålder 10 år, de vill vara stora tjejjer men ändå småflickor men jag körde på rosa, det går alltid hem och mycket bling bling.

Det var lite roligt för det här är det första kort jag någonsin gjort och fått betalt, inte för att jag ville ha betalt, det känns konstigt men jag hade till slut inget val, med löfte om att jag ska få göra fler kort till henne som hon inte får betala för! :)


Som ni ser så har jag gått lös med stämpeln rätt mycket men jag har fattat ordentligt tycke för dessa mörka kanter och lite slitna/smutsiga look. jag började med att göra en liten handväska som sedan bara blev ett kuvert, Det för att sätta örhängerna i och kortet med present skulle skickas med posten så det blev lite två-i-en kort. Som lås på locket satte jag en liten vit öljett, rosa papperssnöre och en brad i form av en rosa knapp. Sen använde jag två vita stora tygblommor och två små rosa som jag smutsade ner med brun stämpel och satte en liten bling bling i mitten. De små bling-stenarna köpte jag igår på Guldfynd, de är egentligen till för att dekorera mobiltelefoner med men jag tycker att de var alldeles perfekta för att använda till alla andra slags pyssel, de är ju redan limmade på baksidan och man kan klippa ut så många men vill ha på rad eller hur man vill och de sitter helt jämnt. Happy Birthday och några hjärtan i peel-off, första gången i mitt liv jag använder mig av dessa men säkerligen inte sista gången, så roligt att prova nya saker, blivit mycket de senaste dagarna; rörliga plast-ögon, peel-off och nersmutsning! :)



Här är det lilla kortet inne i kuveret som örhängerna sitter fast i. Jag valde blått band på denna för att fånga upp det blå i örhängerna och på insidan av locket.

Hoppas nu att flickan blir glad och får en fin födelsedag! :)

Och appropå födelsedagar så fick jag ett kort av min lilla-syster Maja-Lisa idag, även det handgjort och jättefint! :) Och en helt underbar tidning, vill ju flytta nu så jag får användning för all den inspiration den gav mig, speciellt pyssel-hörnorna! ;) Tack älskade du!


2 kommentarer:

  1. Så pass.. Det blev publicerat før allmænheten oxå.. ;) Synd att færgerna inte riktigt kommer fram på riktigt! :)
    Fint, det rosa kortet! Du ær ju superduktig!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad fint det var, båda korten... =) Man blir alltid glad av era kort. Så mycket känslsa i dem..

    Malin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...