Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

tisdag 21 september 2010

Inbjudnings- och placeringskort

Nu är vi (nästan) färdiga med inbjudningskorten till det stundande bröllopet, det har blivit några timmars klipp och klistrande men har man trevligt sällskap så flyger timmarna, kommer ha problem att vända tillbaka dygnet efter det här! :)

Men roligt är det och här är vad vi åstadkommit så här långt:


Det här är höljet till själva inbjudan. Först vikte vi till ett naturvitt papper och klistrade fast ett lite mindre pärlemorpapper som vi skrapat kanterna på och dekorerat med fjärilar (som jag skurit ut i vellum med hjälp av min cricut) halvpärlor i olika storlekar, skimmrande organza- och naturvitt sammetsband.

Korten skulle vara enkla och inte så plåttriga och inte för söta, jag tycker att vi lyckades med det.
Själv inbjudan kommer att se likadan ut med det naturvita och pärlemor-pappret och ev kommer bandet igen, men vi är inte helt säkra ännu innan de har skrivit ut dem färdigt.


Vi hann också med att göra placeringskorten:


Här använde vi samma papper och de två olika banden. Väldigt enkla men stilrena. Vi ville inte heller att dessa skulle vara för dekorerade för det skall ju finnas utrymme att dekorera borden utan att det skall bli "för mycket".

Så nu har vi kvar att göra programmen till kyrkan och sånghäften till mottagningen efteråt.
Tack än en gång för att jag får göra det här och tack så mycket till min "kompanjon" som känner bruden väl och leder mig rätt så att det passar henne!
Utan dig, dina smakråd och din hjälp så hade jag suttit och klistrat band fortfarande! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...