Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

söndag 5 september 2010

Mio gör födelsedagskort...

Idag berättade jag åt Mio att jag fyller år om två nätter och han ville ju givetvis börja göra ett kort åt mig på en gång. Han fick välja ett färdigvikt kort och fastnade för ett i silver. Sedan började han välja saker att sätta på det, det första han tog upp var ett rött paljett-hjärta och sa "Den här måste du ju ha mamma, det har man när man älskar!" och mitt lilla mamma-hjärta smälte! :)



Sen frågade han vad jag ville ha på mitt kort och jag svarade honom att han skulle välja "saker" som han tyckte är jag och att han fick välja precis vad han ville ha. Lycklig drog han in och ut alla små lådor och plockade fram de han ville ha på bordet. (jag använder alltid en stor bricka med kanter som han får hålla till på så ramlar inte paljetter, pärlor eller annat på golvet). Sen började han att klistra på alla möjliga små "guldiga diamant" blommor och annat. Jag undrade lite hur han tänkte när allt blänker och gnistrar och så sa han; "Mamma, det är ju du!"
Älskade unge vad jag älskar dig!





Men det är inte färdigt ännu, imorgon skall han göra insidan (och baksidan)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...