Välkommen till min lilla verkstad!


Här vill jag sprida ideér till vad man kan göra själv hemma, med barnen eller med mormor. Det skall inte behöva kosta mycket, bara vara roligt! :) Det känns ju lite konstigt att starta upp en blogg när det finns så många proffs där ute men jag tycker att alla skall kunna pyssla hemma även de som inte har mycket pengar, en cricut, big shot eller andra maskiner och verktyg, och jag har en väldigt enkel och rak stil på det jag gör så hoppas att jag inspirerar någon att sätta igång! :)

tisdag 14 september 2010

En ny bebis...

Ja, den kom idag, min lilla bebis! :)
Först gjorde jag ett ärende inne i Uppsala på dagen, på vägen hem hämtade jag paket och väl hemma står det en kartong i hallen! Men inte packade jag upp den på en gång, självdiciplin....
Först var jag tvungen att packa upp de andra sakerna och sortera in dem, annars skulle de bli kaos. Först gick jag igenom paketet jag vunnit på tradera, hade det varit hälften så bra som det var så hade jag varit nöjd! Så fina saker, blommor, rosor, massa papper och 17 olika filtbårder (självhäftande, älskar dem!) och en massa mer, det var ett roligt paket! :) Från slöjddetaljer fick jag alla det där enfärgade papprerna som jag tipsade om, kom väldigt lägligt nu när jag skall prova min nya maskin, vill inte använda dyra finpapper till det.

Men sen så har jag suttit ett bra tag framför cricuten och mixtrat, det är ju en del trixande för att det ska bli rätt, men det tar sig! :) Jag vart lite förvånad då de inte ger födelsedagskort åt barnen på Mio´s dagis, det tycker jag de ska få, och frågade om det här innan sommarn och fick svar att de inte hade tid att göra några. Och snäll som jag är så erbjöd jag ju mig såklart att jag göra det åt dem... Ojdå, 30 födelsedagskort nån gång efter sommaren! :) Har inte haft riktig motivation till att börja göra dem men nu kom jag på att det är perfekt, har ju cartridgen create a critter med en massa söta små djur och Paperdoll med alla möjliga pojkar och flickor, så samtidigt som jag tränar och lär känna min maskin så gör jag ju korten! :) Nu är det mycket roligare att göra dem, resultat kommer sen...




(Bilder lånade från http://www.cricut.com/)

Kan lova att Mio var helt lyrisk när han kom hem från dagis och tittade ipå bilderna vilka figurer han kan göra! :)

Nu har jag mycket att göra den närmaste tiden, men det är så mycket roligare när jag har ett mål med mitt knåpande och inte bara gör dem och de får ligga och skräpa på hyllan... :/

En fråga jag funderar på; Kan man fortfarande kalla ett kort handgjort då det är en maskin som skär ut bitarna? :)

3 kommentarer:

  1. Självklart kan man det :D Säger en snart färdigutbildad bildpedagog! Det är ju du som sedan sätter ihop det och gör de jättefina korten! Ska bli spännande att se hur korten blir! Du och Mio borde komma in till Stockholm och hälsa på mig på mitt jobb någon helg! Jag jobbar på pysselverkstaden på postmuseum i gamla stan och där får man rita egna vykort och posta :D

    SvaraRadera
  2. Ok, då lyssnar jag på dig, du verkar ju kunna din sak! :) Det måste vi ju absolut göra,
    jobbar du bara helger? Fast han kommer ju vilja skicka den till sig själv, han har lite separationsångest från det han gör! :)
    Kram...

    SvaraRadera
  3. Det går ju hur bra som helst att skicka till sig själv :D Han kan skicka två! Jag jobbar helger, men på höstlovet jobbar jag även vardagarna (dock varning att det kan vara mycket folk då) Jag jobbar 2-3 oktober och 23-24 oktober, sedan i november 6-7 och 27-28, och i december. Men om du hör av dig på Facebook eller mobilen så är ni så välkomna! Då kanske vi kan ta en fika också. Kram!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...